Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2017 14:45 - Наденички, пунш и... опера :)
Автор: chukcha Категория: Музика   
Прочетен: 270 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.09.2017 13:40


 

Verdi, Falstaff, Wiener Staatsoper, Zubin Mehta

Невъзможно е да се опише. НЯМАМ ДУМИ!!!!!!!!!!!!

И поне в следващите няколко години няма да имам такива, с които да го опиша.
Всъщност, намерих една - НЕОПИСУЕМО!!!!!

Не че не съм слушал стотици записи на Виенската филхармония (щото оркестърът на операта се състои почти изцяло от филхармониците), обаче на живо е нещо невероятно. Прекрасен балансиран звук, съвършен и наситен с емоция. Бяхме почти зад диригента – самият Зубин Мета (имах усещането, че ако се присегна, ще мога да му разлиствам партитурата). Оркестрантите бяха пред очите ми... Боужке... свирят с такава лекота, все едно си говорят. Обаче звукът... звукът е нещо изумително. Нищо общо със стерилните записи. После викам на приятелите - тия ми развалиха слуха. Вече не мога да си представя, че ще слушам тукашен оркестър.

Певците. Гласове! Ама ГЛАСОВЕ! Съвършени – няма главни, няма епизодични роли, всичко е на ниво,, че и отгоре. При това не са някакви суперзвезди, а щатния състав - с договори за по две до четири години. Всъщност единствено Ambrogio Maestri в ролята на Фалстаф беше гостуващата звезда, ама на него тази роля му е коронна*. Не говоря за режисура, декори, костюми, сценично поведение... абе... каквото човек се сети.

Т. нар. брошура, дето тук е една диплянка или в най-добрия случай 4-5 странички, там беше книга от 140 страници. Ама вътре пишеше всичко - от история на създаването на операта, през кореспонденцията между Верди и либретиста (Бойто), снимки от репетицията (точно на тази постановка), интервюта, снимки на исторически певци, пели в тази опера на Виенска сцена още от 1932 насам. (включително и на Веселина Кацарова и Красимира Стоянова) и т.н и т.н. Че и подробен музикален анализ на финалната фуга Tutto nel mondo e burla

Зубин Мета - точно както съм го гледал на видеозаписите. Невероятно човечно излъчване, едно такова топло и грижовно към оркестъра. Просто трябва да се гледа. Леки, пестеливи движения, точни и изчистени.

Спирам, че мога да пиша до сутринта. Пускам три от няколкото снимки, които направих с телефона (от там и недоброто им качество) преди и след представлението. Щото по време на спектакъла – абсурд!

image

image

овациите:
image

и маестро
Зубин Мета:
image

Иначе Виена си е Виена. Е, по Коледа и малко по-кичозна, но пък на нея й отива. Сергии с вкусни наденички, греяно вино и пунш. Какво му трябва на човек - наденички, пунш и една опера – ама Виенска!

От прозореца на хотела се изживях като Клод Моне - в далечината (макар че бяхме на няколко преки от него) - Св. Стефан в няколко поредни утрини:

image


image



image


-----
* В едно интервю за Метрополитън на въпроса защо Фалстаф му е любима опера, Маестри отговаря: Защото е единствената опера на Верди, в която никой не умира. (Всъщност не е съвсем точен. Младежкият опит на Верди е една комична опера, която занесъл
за оценка на Росини, обаче онзи го посъветвал да се захване с драматичните опери, щото комедията не била за него.)

========

Ето trailer на постановката, даващ само бледа представа:






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: chukcha
Категория: Музика
Прочетен: 35740
Постинги: 22
Коментари: 4
Гласове: 15
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930